Omzet in tijden van corona

Het coronavirus heeft Nederland in zijn greep. Buiten het persoonlijke leed dat deze ziekte veroorzaakt, zijn ook de economische gevolgen groot. Ondernemers in toerisme en horeca worden hard geraakt omdat bezoekers wegblijven. Een onhoudbare situatie, want er moet geld verdiend worden. Bovendien willen mensen met mooi weer toch recreëren. Maar hoe moet dat binnen de regels van social distancing? Andere tijden vragen om een andere aanpak.


Digitalisering helpt ondernemers in crisistijd


Horeca-ondernemers mogen alleen nog bezorgen of laten afhalen en door social distancing blijven mensen thuis. Dit betekent dat veel ondernemers hun bedrijf niet meer kunnen runnen zoals normaal. Hoe bedien je jouw klanten, als persoonlijk contact nauwelijks mogelijk of wenselijk is? Digitalisering helpt ondernemers klanten vast te houden en hun bedrijf voort te zetten in crisistijd. Maar hoe doe je dat? We helpen je graag op weg.


Wees creatief en pas je aanbod aan


Wees creatief en pas jouw aanbod aan aan de huidige situatie. Bied diensten volledig online aan, zodat persoonlijk contact niet nodig is. Denk aan het vinden, boeken en betalen via website of app. Pas jouw product of dienst aan, zodat je klanten kunt bedienen binnen de regels van social distancing. Bijvoorbeeld online bestellen en bezorgen of afhalen. Of ga voor volledig online diensten, die mensen toch even laten genieten. Een app met wandelroutes voor het lokale bos, of een online speurtocht voor op het water. Zolang er maar niet teveel mensen samenkomen.


Bied producten en diensten online aan


Door producten en diensten online aan te bieden, realiseren ondernemers toch omzet. Denk aan het bestellen en bezorgen van maaltijden. Een oplossing die ook goed kan werken voor slagers, delicatessenzaken, bakkers, kaasboeren, en vishandels etc. Maak populaire producten online bestelbaar, bij voorkeur in makkelijke pakketten, die je bezorgt of laat afhalen. Creëer een pick-up point op plaatsen waar klanten zijn, bijvoorbeeld op de camping of in de jachthaven. Ook voor andere ondernemers kan digitaliseren helpen: het tuincentrum dat bloemen en potgrond bezorgt om de tuin op te fleuren, de campingwinkel waar je met een app kunt bestellen, of de boekenzaak die een leespakketten voor het hele gezin aanbiedt. Digitalisering helpt omzet te realiseren zonder direct contact met klanten.



Voorkom dat het te druk wordt met tijdsloten


Maar er is meer mogelijk, zoals tijdsloten voor een bezoek aan een drukke supermarkt, verswinkel winkel of recreatieplaats. Bezoekers maken via de app of website een afspraak en krijgen een eigen tijdslot voor hun bezoek. Zo wordt drukte gespreid en voorkomen dat er teveel mensen tegelijk samenkomen. Een techniek die al jaren succesvol wordt toegepast in musea als het Anne Frank-huis en het Van Goghmuseum en die standaard in Super Linda zit.


We helpen je graag


We kunnen ons voorstellen dat je niet weet hoe en waar te beginnen. Digitalisering is voor veel ondernemers nou eenmaal geen core business. Misschien ben je bezig met overleven en niet met innoveren, maar wij denken dat je nú moet innoveren om te overleven. Daarom helpen wij je hier graag mee. Alles wat we beschreven hebben is mogelijk met het Super Linda platform. Je kunt nu gratis starten, zodat je binnen enkele dagen jouw eigen app en webshop hebt.


Vraag nu jouw proefversie van Super Linda aan.

The Driving Force B.V. 

J.N. Wagenaarweg 6
1422 AK Uithoorn
 
KvK: 30143249
BTW: NL809332723B01
  • Onze Twitter pagina!
  • Onze LinkedIn pagina!
  • Onze Facebook pagina!