Super Linda wint New Normal Challenge
Super Linda heeft de Marineterrein Amsterdam New Normal Challenge gewonnen. In de challenge werd gezocht naar slimme oplossingen voor veilig gebruik van de publieke ruimte en het heropenen van de horeca binnen de voorwaarden van het nieuwe normaal. Tijdens het pitch-event via Zoom koos de jury het Super Linda-platform tot winnaar, vanwege de breedte van de oplossing.
Marineterrein Amsterdam
Op het Marineterrein Amsterdam zitten tal van innovatieve en creatieve bedrijven. Ook zijn er enkele restaurants en zoeken mensen er in de zomermaanden verkoeling aan het water. Het terrein wordt ook gebruikt door als testlocatie voor nieuwe en innovatieve technieken door onder andere Amsterdam Smart City, Amsterdam Economic Board en AMS institute: het Marineterrein Amsterdam Living Lab (MALL).
De New Normal Challenge
Het coronavirus heeft geleid tot wat we de 1,5 metersamenleving of het 'nieuwe normaal' noemen. Dit brengt grote uitdagingen met zich mee voor de restaurants en het zwembassin op het marineterrein. Hoe kunnen zij weer veilig open, zonder dat het te druk wordt? Het marineterrein is bij uitstek een plek is om nieuwe ideeën te testen. Om creatieve en slimme oplossingen voor deze vraagstukken te vinden, organiseerde MALL daarom de New Normal Challenge. Maar liefst 47 deelnemers schreven zich in en werden beoordeeld door een expertteam. Dit resulteerde in 9 finalisten, waaronder het Super Linda-platform. Tijdens een openbare Zoom-sessie pitchen de finalisten hun oplossingen voor de jury en het publiek. Super Linda werd door de jury gekozen als winnaar en mag de oplossing gaan toepassen.
Super Linda complete oplossing
Super Linda is door de jury gekozen als winnaar vanwege de compleetheid van de oplossing. Super Linda voorkomt drukte door bezoekerste laten reserveren via app en website en houdt ook de actuele drukte in de gaten en communiceert deze met bezoekers. Bovendien werkt deze oplossing niet voor een enkele locatie, maar voor het hele marineterrein en alle locaties op het terrein tegelijk. Hierdoor wordt het nooit te druk, waardoor verantwoord recreëren mogelijk is. Voor bezoekers is het fijn dat zij via één app direct kunnen zien of het druk is op hun gewenste bestemming én kunnen reserveren zodat zij zeker weten dat ze veilig terecht kunnen.
Het Super Linda platform zal snel beschikbaar komen voor het reserveren van horeca, zwemmen en andere locaties en inzicht geven in de verwachte en actuele drukte. Naar verwachting zal er ongeveer 6 maanden getest worden met Super Linda.
Comments